מהי שכיבה נכונה -איך לשכב נכון

אי אפשר להגדיר באופן מוחלט מהי שכיבה נכונה  וכיצד בדיוק צריך לשכב  –אך ישנן תנוחות הנותנות תמיכה טובה יותר לגב התחתון  ומאפשרות את שחרור משקל הגוף אל המזרן ולהלן המועדות עלי:

  1. שכיבה על הגב עם רגליים עומדות, כך שהברכיים כלפי מעלה וכל בסיס כף הרגל מונח על המזרון. בתנוחה זו הברכיים תומכות בגב התחתון וכפות הרגליים מפעילות מעט לחץ על המזרן כך שהצוואר והכתפיים משוחררים יותר. דחיפה קלה של האדמה היא עניין מהותי בשכיבה ובישיבה. ללא הדחיפה המינימאלית הזו, משהו מהותי חסר בחיבור של האדם למרכז המשקל ולבסיס התנועה שלו.

2. שכיבה על הצד מעט מקופלים. במנח זה המפרקים אינם מתוחים לשום כיוון ולכן משקל הגוף משתחרר וזה בריא מאוד. את הצוואר רצוי לשים על כרית מוגבהת כדי שלא יהיה במתח.

3. שכיבה על הבטן. במנח זה הראש פונה הצידה ואחת הלחיים נוגעת במזרון. כפות הרגליים נפתחות החוצה כך שהאגן מקבל תמיכה מהברכיים והבטן התחתונה נפרסת על המזרן. היידיים מונחות קדימה משני צידי הראש. לא מעבר לראש כי אז הכתפיים עלולות להימתח קדימה ולא לצידי הכתפיים כי גם זה ימשוך את הכתפיים לצדדים. תנוחה זו מומלצת גם על מזרון קשה לצורך מנוחה.

המאמר נכתב על ידי נדב חייקין בנתור

לאתר שלו

http://www.nadavbentor.co.il/